Learning Assessment

Code: PMPE1020
Course: Professional Master's in Education
Credits: 2
Hourly load: 30
Syllabus: Concept and theoretical and practical perspectives of the evaluation of learning in relation to its functions, categories / types and criteria.
Bibliography: Bibliografia:
DEPRESBITERIS, L., O Desafio da Avaliação da Aprendizagem: dos fundamentos a uma proposta inovadora. São Paulo: EPU, 1989.
ESTEVES, O.P. Testes, Medidas e Avaliação. Rio de Janeiro: Editora Nacional de Direito, 1965.
FREITAS, L.C. et. al. AVALIAÇÃO EDUCACIONAL: Caminhando pela Contramão, 6ª .ed. Petrópolis, RJ: Vozes, 2014.
FERNANDES, D. Avaliar para Aprender. São Paulo, Unesp, 2009.
LUCKESI, Cipriano C. Avaliação da aprendizagem: componente do ato pedagógico. São Paulo, Cortez, 2014.
SILVA, I.M. Avaliação Qualitativa Formativa: o portfólio que promove aprendizagem In TAVARES, M.I. et. al. Estágio Supervisionado 1, Vitória: UFES, NEAD, 2011.
TYLER, R.W. Princípios Básicos de Currículo e Ensino, Porto Alegre, Globo, 1974.

Transparência Pública
Acesso à informação

© 2013 Universidade Federal do Espírito Santo. Todos os direitos reservados.
Av. Fernando Ferrari, 514 - Goiabeiras, Vitória - ES | CEP 29075-910